torsdag 9 februari 2012

GOA

Nu har vi softat ner oss totalt i Palolem. Det ar valdigt latt att det blir sa nar solen skiner, man bor i en hydda pa stranden och olen kostar 6 kr. Hittills har allt gatt utomordentligt bra. Inga konstigheter alls faktiskt. Tagresan mellan Mumbai och Goa var inte alls nagon skrackupplevelse, som jag hade forberett Linnea och Theres pa att det skulle bli. Inga rattor, snalla kupe-grannar och skedning med Linnea pa en 60 cm-brits. Och det var bara tre goda ting!

Vidare sa har vi varit pa lite upptacktsfard har i Palolem, och i mandags provade jag och theres om det dar med yoga skulle kunna vara nagot for oss. Det var en intressant upplevelse. Jag sager inget mer om det... Akt bat och spanat efter faglar i mangrovetrask har vi gjort ocksa. Theres blev makta imponerad av hur fagelintresserad(?!?) jag ar. Det kan nog bero pa att jag for ganska precis ett ar sedan spenderade tre dygn(!!! igen) med att titta pa exakt samma faglar som vi tittade pa nu. Vad jag inte kan om kingfishers vid det har laget ar inte vart att kunna! 

Som sagt sa har allting flytit pa galant. Det beror val delvis pa tur och delvis pa att jag har varit pa dessa platser forut. Lite trakigt ar ju det ocksa. "Man vill ju att det ska vara lite sport!", som Terror brukar saga. Sa om ett par timmar lagger vi oss pa en nattbuss som ska ta oss till Hampi. Bussen ar utrustad med dubbelsangar, och jag har anmalt mig frivillig(!!! for tredje gangen) pa att sova med okand person. Det kan bli nagot att beratta for barnbarnen sen det. Hehe. Na. Det ska nog ga bra. Jag ser valdigt mycket framemot att se Hampi. Alla som vi moter sager att det ar ett fantastiskt stalle som man maste ha sett innan man dor. 

Nu ska jag ga och bestalla paneer tikka masala. Inget speciellt med det, men jag kan tanka mig att Elisabeth smaler lite grann. Horshoj!

2 kommentarer:

  1. Du och sova med främmande människor alltså.... eller vakna upp! Aw. Fnissar lite åt att du är så rolig och bra :)/eb-bebis

    SvaraRadera
  2. Hej Evelina!
    Va roligt att höra något i från dej. Har ändå hört att ni bara har det bra där i Goa. De känns bra. Har du hunnit träffa den gulliga familjen i Goa? KRAMAR från din lilla mamma

    SvaraRadera